برای صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن ظرفیت قابل قبول و مناسبی وجود دارد. از طرفی ایران به عنوان برترین تولید کننده خاویار در جهان شناخته می شود و از طرف دیگر مردم ژاپن سرآمده مصرف غذاهای دریایی در جهان هستند. ایران به عنوان قطب تولید خاویار در دنیا: سالیانه حدود ۵ الی ۱۰ تن خاویار لوکس تولید می کند. کشورهای شرق آسیا (ژاپن، کره جنوبی، چین، مالزی، هنگ کنگ، فیلیپین و…) بزار بزرگی برای صادرات خاویار ایران محسوب می شوند.
یکی از رازهای طول عمر مردم کشور ژاپن، میزان سرانه مصرف غذاهای دریایی و انواع ماهی ها است. مردم ژاپن علاقه بسیار زیادی به خوردن انواع غذاهای دریایی همچون جلبک های دریایی و سایر آبزیان دارند. به طوری که مصرف 10 درصد کل آبزیان جهان به مردم این کشور تعلق دارد، در صورتی که تنها 2 درصد از کل جمعیت جهان در ژاپن زندگی می کنند. مصرف غذای دریایی یکی از اصلی ترین دلایل طول عمر ژاپنی ها می باشد.
خاویار نیز یکی از غذاهای دریایی است که در شرق آسیا به خصوص در ژاپن بسیار پرطرفدار بوده خریداران زیادی برای این محصول لوکس ایرانی وجود دارد؛ لذا ما باید از پتانسیل این قسمت از جهان بیشتر آگاه باشیم و تمهیدات بیشتری برای به دست آوردن این بازار بزرگ انجام دهیم. صادرات خاویار از ایران بر رونق اقتصادی بخش شیلات و آبزی پروری نقش اساسی دارد.
وجود یک برنامه مدون و دقیق، لازمه صادرات و یا هر کار دیگری است. اینطور نیست که ما فقط به امید برند بودن خاویار ایران بمانیم و منتظر باشیم که مشتری خود به دنبال ما بیاید و زمان سفارش بگیرند. اصل مهم در تجارت خاویار: معرفی محصول و پیدا کردن مشتری برای فروش می باشد.
درست است که ما سال ها دچار تحریمهای بسیار سختی بوده ایم و برای عرضه و فروش محصولات تولید شده در کشورمان با مشکلاتی رو به رو هستیم، اما! همین تحریم ها می تواند برای معرفی کالاهای ایرانی از طریق روش های نوین و کارآمد تر فرصتی خوبی باشد. شیوه نوین تجارت: باعث کاهش هزینه در تبلیغات و بازدهی بیشتر در درآمد میگردد.
خاویار ایران یکی از بهترین خاویار های دنیا است. از لحاظ کیفیت تقریبا نیازی به معرفی ندارد چون اکثر افراد حاذق و ماهر خاویار اصیل ایران را می شناسند. اما دقیقا نکته ای که در این میان وجود دارد؛ مشتری برای پیدا کردن صادر کننده و یا تولید کننده وقت چندانی نمیگذارد و می خواهد در کمترین زمان به هدف خود برسد و با تامین کننده خاویار تماس بگیرد و سفارش خود را اعلام نماید.
در اینجا مهم است که فروشنده به لحظه در دسترس باشد تا هر زمان که خریدار قصد خرید و دریافت اطلاعات از کالای مورد نظر خود را داشت، بتواند در کمترین زمان و به راحت ترین شیوه به هدف خود دست یابد. اینترنت و قابلیتهای فراگیر آن، این امکان را به تولید کننده میدهد تا به لحظه با مشتری ارتباط برقرار نمایید و در خواست های او پاسخ دهد. بله درست است حضور در اینترنت و معرفی خاویار ایرانی در فضای وب کمک شایانی به حوزه صادرات خاویار ایران می نامید و نباید از این واقعیت چشم پوشی نمود.
هر کدام از موراد فوق به نحوی در ارتباط مستقیم ایجاد یک رابطه ی تجاری در زمینه صادرات انواع خاویار نقش خاص خود را ایفا می نماید. ارتباط قوی و آسان میان خریدار و فروشنده باعث افزایش مبادلات تجاری و رونق در بازار می گردد.
صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن پس از توافق برجام تحول خوبی داشته و تاثیر مثبتی بر صادرات خاویار مان گذاشته است. ژاپن به عنوان کشور پیشرفته جهان اول که سطح در آمد ملتش، نسبت به عموم جهان از سطح بالایی برخورادر است؛ بازار بزرگی برای خاویار اصیل ایرانی است. همان گونه که اشاره شد؛ مردم ژاپن به غذای دریای سالم اهمیت خاص می دهند و بسیاری از کارشناسان دلیل همین طول عمر بالای ژاپنی ها را استفاده از آبزیان و غذای دریایی میدانند.
از آنجا که ماهین خاویاری در معرض انقراض قرار گرفته اند و جمعیت شان به شدت کاهش یافته است، تحت حمایت کنوانسیون بین الملی CITES قرار دارند. محل اصلی زندگی این گونه ارزشمند، دریای کاسپین (دریای خزر) است. متاسفانه به دلیل صید بیش از حد و تخریب محل زندگی ماهی خاویاری در دریاچه بزرگ خزر به دست انسان ها، جمعیت ماهیان خاویاری رو کاهش گذاشته است و اکنون نیز در معرض نابودی قرار گرفته اند.
این کنوانسیون جهت حفظ نسل موجودات و گیاهان در معرض خطر نابودی تشکیل شده است که ماهی خاویاری نیز جزء همین موارد است. فروش و صادرات خاویار تحت نظارت کنوانسیون CITES قرار دارد و بدون مجوز این نهاد امکان فروش و صادرات خاویار نیست.
دقت نکات کوچکی همچون نوع نمک مهم حین صادرات خاویار به ژاپن بسیار مهم است و اگر رعایت نشود مرکز کنترل و سلامت مواد غذایی در ژاپن اجازه ورود خاویار به این کشور را نمیدهد. آن نکته استفاده از نمک خالص در خاویار است. خاویار یک ماده خام غذایی محسوب می شود. برای نگهداری لازم است به خاویار، نمک اضافه نمود تا شرایط ماندگاری داشته باشد.
نمک مخلوط شامل:
دلیل استفاده از نمک مخلوط مدت بیشتر ماندگاری خاویار است. در حال حاضر کشورهایی همچون ژاپن و کانادا اجازه ورود خاویاری را میدهند که به آن فقط نمک خالص اضافه شده باشد. اما در عین حال اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها اجازه ورود خاویار علاوه بر نمک خالص با نمک مخلولط را نیز می دهند.
تجارت با تاجران ژاپنی بسیار بسیار برایمان مهم و با اهمیت میباشد. این کشور پر جمعیت مقصد ارسال بخش عظیمی از تولید خاویار ایران را شامل می شود و بازار ایدهآلی برای تولیدات سالم و لوکس دریایی را دارد. برای استفاده از ظرفیت ویژه ژاپن و صادرات خاویار از ایران به کشور ژاپن باید تمام تلاش خود را در زمینه تجارت و معرفی محصول انجام دهیم. این امر نیاز به همت قوی و پشتکار زیادی دارد چون رقبای ما در سایر کشورها خیلی جلوتر از ما هستند و با تلاش مضاعف، به سرعت جذب مشتری هستند.
گسترش رابطه تجاری بین ایران و ژاپن از اهداف اصلی کشورمان بوده، در این میان خاویار نقش مهمی دارد و برای گشایش این رابطه تجاری درب مهمی است.د تاجران ایرانی تمایل دارند که با همتایان خود در ژاپن ارتباطات قوی و مستمر داشته باشند و از ظرفیت یکدیگر به نحو احسن استفاده نمایند. مجموعه رایبد خاویار نیز یکی از چندین شرکت موجود در ایران است که تمایل خود را برای توسعه تجارت با تاجران ژاپنی ابراز می نماید. برای جذب حداکثری نظر مردم ژاپن تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.
مشاوره و فروش رایبد خاویار : | |||
آقای جباری | |||
شماره تماس: 09120824255
شماره تماس: 09113846944 | |||
شماره تلفن ثابت: 02128426944 | |||
پست الکترونیکی: info@raibodcaviar.ir | |||
سامانه پیامکی: 30004505004335 |